Malé sklady na prenájom. Vybavíte bezkontaktne online

Všobecné obchodné podmienky nájmu úložného a skladovacieho objektu (kontajnera)

I. Úvodné ustanovenia

  1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky nájmu skladovacej plochy – kontajnera (ďalej len „VOP“) spoločnosti STORANGE s.r.o., so sídlom Sabinovská 12, Sabinovská 12, 82102 Bratislava, IČO: 53016734, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel Sro, vložka č. 144215/B, e-mailová adresa: sklady@storange.sk, telefónne číslo: +421-940-998703
  2.   (ďalej len „Prenajímateľ“) sa vzťahujú na všetky nájomné zmluvy uzatvorené medzi Prenajímateľom a fyzickou alebo právnickou osobou ako nájomcom (ďalej len „Nájomca“), ktorých predmetom je nájom úložného a skladovacieho objektu (kontajnera) a tvoria ich neoddeliteľnú súčasť.
  3. Zmluvný vzťah medzi Prenajímateľom a Nájomcom sa riadi ustanoveniami § 663 až 684 nasl. zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka (ďalej len „Občiansky zákonník“) a ustanoveniami § 721 až 723 Občianskeho zákonníka. 
  4. V prípade, ak je Nájomca spotrebiteľom (osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania) spravuje sa zmluvný vzťah medzi Prenajímateľom a Nájomcom (spotrebiteľom), okrem právnych predpisov uvedených v bode 2. tohto článku, aj zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov a zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov. 
  5. V prípade, ak sa Nájomca, ktorý je spotrebiteľom domnieva, že Prenajímateľ porušil svoje povinnosti vyplývajúce mu z príslušných všeobecne záväzných právnych predpisov o ochrane spotrebiteľa (najmä zákon č. 102/2004 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov a zákona č. 250/2077 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov) môže sa obrátiť s podnetom, či sťažnosťou na orgán dozoru resp. dohľadu:

    Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)

    Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj

    Bajkalská 21/A, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava

    Odbor výkonu dozoru

    tel. č.: 02/ 58272 172, 02/58272 104 

    http://www.soi.sk

    http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi

  6. V prípade, ak je Nájomca podnikateľom (osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, alebo osoba konajúca v jej mene alebo na jej účet) spravuje sa zmluvný vzťah medzi Prenajímateľom a Nájomcom okrem právnych predpisov uvedených v bode 2. tohto článku aj príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka.

II. Užívateľský účet

  1. Nájomca si môže zriadiť za účelom uzatvorenia nájomnej zmluvy a spravovania zmluvného vzťahu s Prenajímateľom užívateľský účet (ďalej len „Užívateľský účet“), prostredníctvom ktorého získa prístup do svojho užívateľského rozhrania na webovej stránke Prenajímateľa www.storange.sk (ďalej len „Webstránka“). Za týmto účelom sa Nájomca musí registrovať (ďalej len „Registrácia“) prostredníctvom registračného formulára umiestneného na Webstránke. Zo svojho užívateľského rozhrania môže Nájomca následne objednávať služby, ktoré Prenajímateľ ponúka a spravovať obsah svojho zmluvného vzťahu s Prenajímateľom. Nájomca môže využívať služby ponúkané Prenajímateľom aj bez Registrácie, avšak niektoré so služieb môžu byť dostupné len registrovaným používateľom.
  2. Dokončením Registrácie získava Nájomca právo prístupu k Užívateľskému účtu pomocou Prístupových údajov, ako sú špecifikované v bode 4. tohto článku, a užívať Užívateľský účet spôsobom a za podmienok uvedených v týchto VOP za účelom objednávania služieb Prenajímateľa a spravovania obsahu svojho zmluvného vzťahu s Prenajímateľom. Nájomca nemá na registráciu ani na zriadenie Užívateľského účtu právny nárok. Nájomca je povinný uviesť správne a pravdivo všetky údaje, ktoré sa na Registráciu vyžadujú. Pred dokončením Registrácie je Nájomca povinný výslovne potvrdiť, že sa oboznámil s aktuálne platným znením VOP. V prípade, ak Nájomca splní všetky podmienky Registrácie a Prenajímateľ zároveň súhlasí so zriadením jeho užívateľského účtu, doručí Prenajímateľ Nájomcovi na jeho emailovú adresu uvedenú pri Registrácii email s potvrdením dokončenia Registrácie. Prenajímateľ je oprávnený odmietnuť dokončenie Registrácie, v prípade, ak zistí, alebo má dôvodné podozrenie, že údaje uvedené Nájomcom nie sú správne alebo pravdivé, ďalej v prípade, ak Nájomca nesúhlasí s aktuálne platným znením VOP, alebo v prípade, ak bol Nájomcovi skôr zrušený Užívateľský účet podľa bodu 7. tohto článku. Dokončením Registrácie získava Nájomca právo prístupu k svojmu Užívateľskému účtu prostredníctvom prístupových údajov ako sú špecifikované v bode 4. tohto článku a užívať Užívateľský účet spôsobom a za podmienok uvedených vo VOP za účelom objednania a užívania služieb Prenajímateľa.
  3. Nájomca je povinný na žiadosť Prenajímateľa kedykoľvek preukázať správnosť a pravdivosť údajov vedených o Nájomcovi v rámci Užívateľského účtu. Údaje vedené o Nájomcovi v rámci Užívateľského účtu je zároveň Nájomca povinný pri akejkoľvek ich zmene pravidelne aktualizovať. Údaje uvedené Nájomcom v Užívateľskom účte považuje Prenajímateľ za správne.
  4. Prístup k Užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom (ďalej spoločne len „Prístupové údaje“). Nájomca obdrží Prístupové údaje bezodkladne po dokončení Registrácie podľa bodu 2. tohto článku. Nájomca má právo kedykoľvek zmeniť prostredníctvom užívateľského rozhrania aktuálne heslo na prístup k Užívateľskému účtu.
  5. Nájomca je povinný zachovávať mlčanlivosť pokiaľ ide o Prístupové údaje, uchovávať ich v tajnosti a zabrániť neoprávnenému prístupu  k nim a ich zneužitiu. Ak dôjde k strate Prístupových údajov alebo k podozreniu ohľadom možnosti ich možného zneužitia, je Nájomca povinný neodkladne o tom informovať Prenajímateľa, ako aj strpieť zrušenie Užívateľského účtu, v prípade, ak Prenajímateľ na základe vlastného uváženia dôjde k záveru, že ďalej nie je možné zabezpečiť ochranu Užívateľského účtu pred jeho možným zneužitím. 
  6. Nájomca nie je oprávnený umožniť využívanie Užívateľského účtu tretím osobám. 
  7. Prenajímateľ je oprávnený zrušiť Nájomcovi Užívateľský účet, a to najmä v prípade, ak Nájomca svoj Užívateľský účet nevyužíva viac ako 6 mesiacov, alebo v prípade, ak Nájomca poruší svoje povinnosti podľa bodov 3. až 6. tohto článku, ale aj bez udania dôvodu. O zrušení Užívateľského účtu je Prenajímateľ povinný Nájomcu informovať.
  8. Nájomca berie na vedomie, že Užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä vzhľadom na nevyhnutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia Prenajímateľa alebo tretích osôb.
  9. Prenajímateľ nezodpovedá za akékoľvek škody, ktoré Nájomcovi vzniknú z dôvodu alebo v súvislosti s porušením povinností uvedených v bodoch 3. až 7. zo strany Nájomcu.

III. Uzatvorenie nájomnej zmluvy

  1. Prezentácia úložných a skladovacích objektov (ďalej len „Kontajner“) na Webstránke Prenajímateľa má len informatívny charakter a nie je návrhom na uzatvorenie zmluvy podľa ustanovenia § 43a a 43b Občianskeho zákonníka. Prenajímateľ si vyhradzuje právo neuzatvoriť nájomnú zmluvu, predmetom ktorej je niektorý z Kontajnerov prezentovaných na Webstránke.
  2. V prípade, ak má Nájomca záujem o nájom niektorého z Kontajnerov prezentovaného na Webstránke, je povinný vyplniť objednávku vo forme elektronického formulára zverejneného na Webstránke (ďalej len „Objednávka“), a následne túto odoslať Prenajímateľovi. Objednávkový formulár obsahu najmä informácie o objednávanom Kontajneri, výške nájomného za užívanie objednávaného Kontajnera, ako aj o spôsobe jeho úhrady a dobe trvania nájomnej zmluvy, predmetom ktorej je niektorý z Kontajnerov prezentovaných na Webstránke (ďalej len „Nájomná zmluva“).
  3. Pred odoslaním Objednávky Prenajímateľovi má Nájomca možnosť skontrolovať a meniť informácie vyplnené v objednávkovom formulári, a tiež zistiť a opraviť chyby vzniknuté pri zadávaní informácií do Objednávky. Akonáhle Nájomca súhlasí s Objednávkou, odošle ju Prenajímateľovi kliknutím na tlačidlo „Objednávka s povinnosťou platby“. Informácie uvedené v odoslanej Objednávke sú Prenajímateľom považované za správne a úplné. V závislosti od toho, aký spôsob platby nájomného si Nájomca zvolí v súlade s článkom VII. bodom B.3. týchto VOP, môže sa od neho pred odoslaním Objednávky tiež vyžadovať, aby vykonal bezhotovostnú úhradu nájomného, prípadne ďalších poplatkov, prostredníctvom on-line platobného systému, ktorý mu bude sprístupnený. 
  4. Prenajímateľ bezodkladne po doručení Objednávky potvrdí Nájomcovi obdržanie Objednávky elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty uvedenú v Užívateľskom účte Nájomcu alebo v Objednávke (ďalej len „Elektronická adresa Nájomcu“).
  5. Objednávka odoslaná Nájomcom podľa týchto VOP sa považuje za návrh na uzatvorenie Nájomnej zmluvy podľa ustanovenia § 43a ods. 1. Občianskeho zákonníka. Prenajímateľ nie je povinný Objednávku prijať, a to ani v prípade, ak je pre neho splniteľná. Ak sa Prenajímateľ rozhodne Objednávku prijať, je povinný zaslať Nájomcovi bez zbytočného odkladu jej prijatie (ďalej len „Prijatie Objednávky“), a to elektronickou poštou na Elektronickú adresu Nájomcu. Súčasne takto Prenajímateľ zašle Nájomcovi v textovej podobe aj znenie Nájomnej zmluvy a aktuálne platné znenie VOP. Doručením Prijatia Objednávky Nájomcovi je uzatvorená Nájomná zmluva, predmetom ktorej je nájom Kontajnera uvedeného v Objednávke. 
  6. Nájomca súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní Nájomnej zmluvy. Náklady vzniknuté Nájomcovi pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením Nájomnej zmluvy (predovšetkým náklady na internetové pripojenie) si hradí Nájomca sám, pričom tieto náklady neprekračujú základnú sadzbu.

IV. Prevzatie a vrátenie Kontajnera

  1. Po uzatvorení Nájomnej zmluvy (Prijatí Objednávky) Nájomca obdrží prostredníctvom e-mailu/SMS telefónne číslo automatickej vstupnej brány pre vstup do areálu Prenajímateľa, v ktorom sa nachádza Kontajner (ďalej len „Areál Prenajímateľa“) “), nájom ktorého je predmetom Nájomnej zmluvy. Telefónne číslo nájomcu bude zaregistrované v systéme tejto automatickej vstupnej brány. Zavolaním na toto telefónne číslo brány sa otvorí hlavný vstup do Areálu Prenajímateľa. Nájomca tiež obdrží v Prijatí Objednávky, prostredníctvom e-mailu/SMS, alebo prostredníctvom svojho Užívateľského účtu štvormiestny kód – kombináciu pre box s kompletnou originálnou sadou 3ks nekopírovateľných kľúčov pre vstup do Kontajnera v Areáli Prenajímateľa, nájom ktorého je predmetom Nájomnej zmluvy. 
  2. Nájomca je povinný Kontajner pri prevzatí skontrolovať vrátane jeho osvetľovacieho zariadenia a prípadných ďalších súčastí a vybavenia (napr. elektrickú prípojku a pod.) a prípadné poškodenia alebo znečistenie Kontajnera bez zbytočného odkladu oznámiť Prenajímateľovi prostredníctvom e-mailu, v opačnom prípade sa má za to, že Kontajner bol prevzatý v čistom, nepoškodenom a technicky spôsobilom stave.
  3. Nájomca je povinný Kontajner vrátiť Prenajímateľovi najneskôr v posledný deň doby nájmu dohodnutej v Nájomnej zmluve, a to vyčistený a v rovnakom stave v akom ho prevzal do užívania na základe Nájomnej zmluvy. Nájomca je povinný vopred dohodnúť s Prenajímateľom prostredníctvom e-mailu použitý druh čistiacich prostriedkov. Nájomca je povinný najneskôr v deň ukončenia Nájomnej zmluvy vhodnými prostriedkami preukázať Prenajímateľovi vypratanie Kontajnera, napr. pomocou fotografií prázdneho Kontajnera. v prípade, ak Nájomca nesplní povinnosť vrátiť Prenajímateľovi Kontajner v čistom a nepoškodenom stave, je Prenajímateľ oprávnený vyčistiť Kontajner na náklady Nájomcu. Nájomca je povinný vrátiť do označeného odkladacieho boxu kompletnú sadu 3 ks kľúčov od uzamknutého a vyčisteného kontajneru. 
  4. V prípade, ak Nájomca nesplní svoju povinnosť vypratať Kontajner a odovzdať kompletnú sadu kľúčov, najneskôr v posledný deň doby trvania nájmu dohodnutej v Nájomnej zmluve a ani v primeranej dodatočnej lehote poskytnutej na tento účel Prenajímateľ, najviac v trvaní 7 dní, je Prenajímateľ oprávnený, po predchádzajúcom písomnom upozornení Nájomcu veci Nájomcu nachádzajúce sa v Kontajneri premiestniť a uschovať na inom mieste na náklady Nájomcu, a/alebo ich vhodným spôsobom predať na účet Nájomcu. Výťažok z predaja je Prenajímateľ povinný bez zbytočného odkladu vydať Nájomcovi, pričom je oprávnený odpočítať od výťažku z predaja týchto vecí nájomné a vynaložené náklady spojené s predajom. V prípade, ak predaj vecí Nájomcu nachádzajúcich sa v Kontajneri po skončení Nájomnej zmluvy nie je ekonomicky výhodný alebo realizovateľný (najmä ak ide o odpad alebo zjavne bezcenné veci) je Prenajímateľ oprávnený veci Nájomcu z Kontajnera odstrániť a zlikvidovať na náklady Nájomcu. 
  5. V prípade, ak Nájomca nesplní svoju povinnosť vypratať Kontajner najneskôr v posledný deň doby trvania nájmu dohodnutej v Nájomnej zmluve a ani v primeranej dodatočnej lehote poskytnutej na tento účel Prenajímateľ, najviac v trvaní 7 dní, je Nájomca povinný zaplatiť Prenajímateľovi zmluvnú pokutu vo výške 120 €.
  6. Prenajímateľ je oprávnený použiť na úhradu nákladov spojených s premiestnením/prepravou vecí Nájomcu a ich uschovaním na inom mieste, s ich predajom resp. s ich odstránením a likvidáciou podľa bodu 4. kauciu zloženú Nájomcom na základe Nájomnej zmluvy.

V. Vstup do areálu Prenajímateľa prístup ku Kontajneru

  1. Nájomca má prístup do Areálu Prenajímateľa kedykoľvek počas všeobecných otváracích hodín od pondelka do nedele od 0:00 hod. do 24:00 hod.
  2. Prenajímateľ si vyhradzuje právo stanoviť okrem všeobecných otváracích hodín Areálu Prenajímateľa aj osobitné otváracie hodiny, alebo právo obmedziť všeobecné otváracie hodiny, a to najmä v prípadoch, ak sa v Areáli Prenajímateľa alebo na priľahlých pozemkoch majú vykonávať stavebné alebo rekonštrukčné práce, údržba alebo opravy. Zmeny otváracích hodín musia byť Nájomcovi písomne (e-mailom) vopred oznámené.
  3. Nájomca nemá nárok na náhradu škody, ani nárok na zľavu z nájomného, či iné nároky v prípade, ak je vstup do Areálu Prenajímateľa dočasne znemožnený z dôvodu technickej poruchy.
  4. Do Areálu Prenajímateľa je oprávnený vstupovať len Nájomca alebo osoby písomne splnomocnené Nájomcom. Nájomca je povinný zabezpečiť a zodpovedá za to, aby každá ním splnomocnení osoba dodržiavala Nájomnú zmluvu a tieto VOP. Prenajímateľ má právo vyžadovať od osôb vstupujúcich do Areálu Prenajímateľa predloženie dokladov ich totožnosti a v prípade ak tieto nepredložia, je Prenajímateľ oprávnený zakázať im vstup do Areálu Prenajímateľa.
  5. Nájomca je povinný svoj Kontajner zamykať a počas svojej neprítomnosti ho nechať uzamknutý. Prenajímateľ nie je povinný zamykať neuzamknuté Kontajnery.
  6. Prenajímateľ a ním poverené osoby sú oprávnené z naliehavých dôvodov napr. v prípade dôvodnej obavy, že hrozí škoda na zdraví či majetku Kontajner prezrieť, pokiaľ tým nebude neprimerane sťažený alebo obmedzený výkon práv Nájomcu. Prehliadka Kontajnera a dôvod prehliadky musia byť oznámené Nájomcovi vopred, okrem prípadov, keď by hrozilo nebezpečenstvo z omeškania. Pre vopred oznámenú prehliadku platí primeraná lehota 3 dní. Prenajímateľ má nárok na prehliadku aj proti vôli Nájomcu, ak je to v záujme predchádzania vzniku škôd alebo je to nutné pre výkon strážnej služby. Nájomca je povinný na výzvu Prenajímateľa prehliadku Kontajnera umožniť a Kontajner otvoriť, inak je povinný nahradiť Prenajímateľovi náklady na otvorenie kontajnera vo výške 60 €.
  7. Prenajímateľ má právo otvoriť Kontajner bez predchádzajúceho upozornenia Nájomcu, vstúpiť do neho, uskladnené veci premiestniť alebo v záujme nájomcu Prijať nutné opatrenia v prípade, že Prenajímateľ má dôvodne za to, že Kontajner obsahuje zakázané veci alebo je Kontajner užívaný v rozpore s Nájomnou zmluvou a ďalej v prípade, že Prenajímateľ je vyzvaný políciou, hasičmi, exekútorom, súdom alebo správnym orgánom, aby Kontajner neodkladne otvoril.
  8. Prenajímateľ je povinný otvorený Kontajner po opustení vlastnými prostriedkami a na svoje náklady opäť bezpečne uzamknúť a Nájomcovi znovu umožniť prístup do Kontajnera.

VI. Užívanie Kontajnera Nájomcom

  1. Nájomca nie je oprávnený prenajatý Kontajner prenechať do užívania tretím osobám (podnájom je zakázaný).
  2. Nájomca vyhlasuje a podpisom Nájomnej zmluvy potvrdzuje, že je riadnym a oprávneným vlastníkom všetkých vecí nachádzajúcich sa v Kontajneri, alebo má k týmto veciam zákonné alebo zmluvné užívacie právo a je v plnom rozsahu oprávnený s takými vecami uvedeným spôsobom disponovať. Nájomca tiež potvrdzuje, že v dôsledku výkonu jeho práv a povinností podľa Nájomnej zmluvy nedochádza k porušovaniu všeobecne záväzných právnych predpisov ani práv tretích osôb.
  3. Nájomca nesmie v Kontajneri uchovávať nasledovné veci a materiál:
    1. potraviny a iný tovar podliehajúci skaze, okrem prípadu, ak sú bezpečne zabalené tak, aby boli chránené proti zamoreniu škodcami (napr. plechovky),
    2. živé veci akéhokoľvek druhu (zvieratá, rastliny, huby; mŕtve, či živé),
    3. akékoľvek horľavé veci a látky v akomkoľvek skupenstve, napr. benzín/nafta, plyn, rozpúšťadlá, oleje, farby, batérie, akumulátory atď.,
    4. stlačené plyny,
    5. zbrane, strelivo, výbušniny,
    6. rádioaktívne materiály,
    7. biologické/chemické látky, 
    8. toxický odpad, azbest alebo iný potenciálne nebezpečný odpad,
    9. všetko, čo vydáva dym a/alebo zápach,
    10. materiály/látky, ktoré by emisiami mohli poškodzovať iné osoby či veci,
    11. akékoľvek zakázané látky a veci alebo nezákonne získané veci,
    12. zbierka peňazí, šperkov, známok a mincí, umeleckých diel a starožitností,
    13. ostatné veci, ktorých uchovávanie by bolo v rozpore so všeobecne záväznými právnymi predpismi alebo verejným záujmom.
  1. Nájomcovi a každej osobe je zakázané:
    1. Kontajner alebo Areál Prenajímateľa užívať takým spôsobom, ktorým zasahuje do práv Prenajímateľa, ostatných nájomcov alebo tretích osôb,
    2. vykonávať také činnosti, ktoré vyžadujú živnostenské alebo iné oprávnenie,
    3. Kontajner používať na prenocovanie, na bývanie alebo ako sídlo, či miesto podnikania,
    4. upevňovať bez prechádzajúceho povolenia Prenajímateľa niečo na stenu, strop alebo podlahu Kontajnera alebo vykonávať akékoľvek úpravy Kontajnera, či už zvonka alebo vo vnútri,
    5. vypúšťať akékoľvek škodlivé látky z Kontajnera,
    6. brániť alebo sťažovať akýmkoľvek spôsobom prevádzku  Areálu  Prenajímateľa alebo jej užívanie inými osobami.
  2. Nájomca je povinný bezodkladne oznámiť Prenajímateľovi akékoľvek škody na Kontajneri alebo na veciach v Kontajneri uložených a správať sa podľa pokynov Prenajímateľa alebo Prenajímateľom poverených osôb. Nájomca je povinný zabezpečiť, aby nedošlo k poškodeniu obsahu Kontajnera v dôsledku jeho vlastných uskladnených vecí, ako napr. vlhkosťou, hrdzou alebo chemickou reakciou.
  3. Nájomca zodpovedá Prenajímateľovi za každé nedbanlivé aj úmyselné poškodenie Kontajnera, spoločných zariadení či Areálu Prenajímateľa a je povinný škodu nahradiť aj vtedy, ak bola škoda spôsobená osobami, ktorým umožnil vstup do Areálu Prenajímateľa alebo do Kontajnera.
  4. Nájomca berie na vedomie, že je potrebné Kontajner pravidelne vetrať. Za škody spôsobené nedostatočným vetraním (pleseň, kondenzačná voda) Prenajímateľ nezodpovedá.
  5. V Areáli Prenajímateľa platia pravidlá cestnej premávky. Nájomca je povinný pri vstupe a pohybe po Areáli Prenajímateľa dodržiavať všetky pokyny Prenajímateľa a ním poverených osôb.

VII. Kaucia, nájomné a platobné podmienky

  1. Kaucia (Depozit)
    1. Nájomca je povinný zložiť/zaplatiť Prenajímateľovi kauciu vo výške mesačného nájomného, a to ihneď po uzatvorení Nájomnej zmluvy. Zaplatenie kaucie je podmienkou pre zaregistrovanie telefónneho čísla Nájomcu do systému automatickej brány do Areálu Prenajímateľa a tiež štvormiestneho kódu – kombinácie pre box ku kľúčom od Kontajnera. V prípade omeškania Nájomcu so zaplatením kaucie nie je Prenajímateľ v omeškaní s plnením svojich povinností podľa Nájomnej zmluvy a jeho nárok na zaplatenie nájomného tým nie je dotknutý.
    2. Nevyčerpaná kaucia bude Prenajímateľom vrátená bez úrokov Nájomcovi po skončení nájmu najneskôr do 1 mesiaca odo dňa, keď Nájomca Kontajner vypratal a odovzdal Prenajímateľovi v súlade s Nájomnou zmluvou a týmito VOP.
  1. Prenajímateľ je oprávnený použiť kauciu zaplatenú Nájomcom nasledovne:
    1. náklady na vyčistenie Kontajnera, ak Nájomca nesplní svoju povinnosť podľa článku IV. bod 3. týchto VOP,
    2. náhrada škody, ktorú spôsobil Nájomca alebo osoby, ktorým Nájomca umožnil vstup do Areálu Prenajímateľa alebo do Kontajnera na vybavení Areálu Prenajímateľa alebo Kontajnera,
    3. úhrada nákladov spojených zo zabezpečím nového prístupového kódu do Areálu Prenajímateľa, kombinácie pre visiaci zámok, alebo nového visiaceho zámku, v prípade, ak ich Nájomca stratil/nevrátil,
    4. úhrada pohľadávok na nájomnom, za plnenia poskytované v súvislosti s užívaním Kontajnera, k úhrade iných záväzkov Nájomcu podľa Nájomnej zmluvy vrátane úrokov z omeškania, sankcií, nákladov na premiestnenie/prepravu vecí, nákladov na odstránenie/likvidáciu vecí a pod.
  2. Nájomca je povinný po písomnej výzve Prenajímateľa doplniť peňažné prostriedky na pôvodnú výšku kaucie, ak Prenajímateľ tieto peňažné prostriedky oprávnene čerpal/použil, a to do jedného mesiaca od doručenia Výzvy Prenajímateľa.
  3. Nájomné a platobné podmienky
    1. Doba trvania nájomného vzťahu a výšky mesačného nájomného je dohodnutá v Nájomnej zmluve.
    2. Nájomné je splatné mesačne vopred k prvému dňu obdobia, za ktoré sa nájomné platí. Prvé nájomné za prvé zúčtovacie obdobie je splatné pri uzavretí Nájomnej zmluvy. Zaplatenie prvého nájomného je podmienkou pre poskytnutie prístupového kódu do Areálu Prenajímateľa a tiež štvormiestneho kódu – kombinácie box ku kľúčom od Kontajnera. V prípade omeškania Nájomcu so zaplatením prvého nájomného nie je Prenajímateľ v omeškaní s plnením svojich povinností podľa Nájomnej zmluvy a jeho nárok na zaplatenie nájomného tým nie je dotknutý. Ďalšie nájomné je splatné v intervaloch dohodnutých v Nájomnej zmluve. Fakturačné obdobie je vždy kalendárny mesiac. 
    3. V súčasnosti sú dostupné spôsoby platby kreditnou kartou, PayPal alebo bezhotovostný prevod na bankový účet Prenajímateľa. Prenajímateľ neúčtuje poplatky za rôzne spôsoby platby. Nájomca nemá nárok na konkrétny spôsob platby. Prenajímateľ si vyhradzuje právo zmeniť ponúkané platobné metódy. Ak už nie je k dispozícii spôsob platby vybraný Nájomcom, bude o tom Nájomca písomne informovaný e-mailom a Nájomca je povinný akceptovať niektorý z dostupných spôsobom platby.
    4. Ak platba peňažných záväzkov Nájomcu s použitím platobných informácií poskytnutých zákazníkom zlyhá (napr. neúspešné debety z kreditných kariet), je Nájomca povinný zaplatiť Prenajímateľovi poplatok 15,00 € za neúspešnú platbu na úhradu nákladov na spracovanie neúspešnej platby Prenajímateľa a akýchkoľvek ďalších poplatkov. 
    5. Ak má Nájomca voči Prenajímateľovi niekoľko peňažných záväzkov a poskytnuté plnenie nestačí na splnenie všetkých záväzkov, je splnený záväzok určený pri plnení Nájomcom. Ak neurčí Nájomca, ktorý záväzok plní, je splnený záväzok najskôr splatný, a to najprv jeho príslušenstvo.
    6. Nájomca nie je oprávnený vykonať jednostranný zápočet pohľadávok proti pohľadávke Prenajímateľa voči Nájomcom z Nájomnej zmluvy.
    7. Náklady na spotrebu elektrickej energie bude Nájomca hradiť zvlášť. Prenajímateľ je oprávnený stanoviť Nájomcovi zálohy na tieto náklady.
    8. Nájomné bude zvyšované s účinnosťou od 1. januára na základe zmeny indexu v každom roku doby trvania nájmu pomerne k percentuálnej zmene v Harmonizovanom indexe spotrebiteľských cien Eurozóny, zverejnenom Eurostatom (alebo akýmkoľvek indexom takýto index nahradzujúci) časť percentage change – 12 months average, riadku EU 28 countries uvedený v poslednom stĺpci (v prípade zmeny počtu členských krajín EU sa použije aktuálne číslo – počet členských krajín za predchádzajúce obdobie od 1. januára do 31.decembra) s tým, že prvá úprava bude vykonaná 1. januára roku nasledujúcom po roku, v ktorom bola uzatvorená Nájomná zmluva. Tento číselný údaj vyjadruje percento zvýšenia, pričom za základ zvýšeného Nájomného sa berie výška Nájomného fakturovaná za posledné fakturované obdobie nájmu v príslušnom kalendárnom roku. Prenajímateľ oznámi Nájomcovi zvýšenie čo najskôr potom, čo bol zverejnený index za december v príslušnom roku. Nájomca zaplatí zvýšené Nájomné za prvé obdobie od 1. januára do konca obdobia, v ktorom Prenajímateľ zvýšenie oznámil, spoločne s najbližšie nasledujúcou platbou Nájomného.
    9. Prenajímateľ vystaví faktúru na nájomné a prípadné služby spojené v nájmom Kontajnera. Faktúry vystavené Prenajímateľom na základe Nájomnej zmluvy sú k dispozícii na stiahnutie v elektronickej forme v užívateľskom rozhraní Užívateľského účtu Nájomcu, alebo ich Prenajímateľ zasiela na základe žiadosti Nájomcu v elektronickej forme na Elektronickú adresu Nájomcu. Nájomca výslovne súhlasí s vyhotovením a zasielaním faktúr v elektronickej forme a vyhlasuje, že je schopný po technickej stránke prijať elektronickú faktúru a zabezpečiť vierohodnosť jej pôvodu, neporušenosť obsahu a čitateľnosť. 
  4. meškanie s platením, nezaplatenie nájomného a iných nákladov za služby spojené s nájmom
    1. V prípade omeškania Nájomcu so zaplatením akéhokoľvek peňažného záväzku Nájomcu voči Prenajímateľovi je Nájomca povinný zaplatiť Prenajímateľovi zmluvnú pokutu vo výške 0,1 % z dlžnej sumy za každý deň omeškania v prípade omeškania dlhšieho ako 30 dní je Nájomca povinný zaplatiť navyše Prenajímateľovi zmluvnú pokutu vo výške 20 % z dlžnej sumy. Uplatnením nároku na zaplatenie zmluvnej pokuty nie je dotknuté právo Prenajímateľa na náhradu škody, ani nárok na splnenie zabezpečovanej povinnosti.
    2. Nájomca je tiež povinný zaplatiť Prenajímateľovi paušálne náklady spojené s prípadných vymáhaním peňažných pohľadávok Prenajímateľa voči Nájomcovi podľa Nájomnej zmluvy vo výške 5,80 €.
  5. Záložné právo a jeho uplatnenie
    1. Nájomca Nájomnou zmluvou zriaďuje v prospech Prenajímateľa záložné právo na veci uskladnené v Kontajneri na zabezpečenie nájomného a všetkých jeho peňažných záväzkov voči Prenajímateľovi, ktoré Prenajímateľovi vznikli či mu v budúcnosti vzniknú až do doby vrátenia Kontajnera Prenajímateľovi z titulu Nájomnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou.
    2. Prenajímateľ má právo v prípade omeškania Nájomcu s úhradou akéhokoľvek záväzku zabezpečeného záložným právom zamedziť Nájomcovi prístup do Areálu Prenajímateľa a Kontajnera a umiestniť na Kontajner vlastný prídavný zámok, čím podľa dohody zmluvných strán dôjde k odovzdaniu predmetu zálohu Prenajímateľovi. Tieto opatrenia môžu byť vykonané nezávisle na tom, či bola Nájomná zmluva skončená alebo nie.
    3. Právo Prenajímateľa zadržať veci v Kontajneri na zabezpečenie svojich splatných pohľadávok voči Nájomcovi v zmysle § 151s Občianskeho zákonníka nie je záložným podľa tohto článku právom dotknuté.
    4. Ak nebude akákoľvek pohľadávka Prenajímateľa splnená riadne a včas, je Prenajímateľ oprávnený vykonať podľa vlastnej voľby na náklady nájomcu záložné právo alebo zádržné právo (ďalej spoločne len „záložné právo“) niektorým z uvedených spôsobov:
      1. predajom na verejnej dražbe, 
      2. priamym predajom alebo,
      3. ktorýmkoľvek iným spôsobom výkonu záložného práva, ktorý príslušné právne predpisy v čase tohto výkonu budú umožňovať.
    5. Prenajímateľ je oprávnený kedykoľvek zmeniť spôsob výkonu záložného práva a ďalej je oprávnený výkon záložného práva opakovať rovnakým spôsobom alebo iným spôsobom podľa svojho uváženia.
    6. Prenajímateľ je pri výkone záložného práva oprávnený predať záloh tretej osobe, pričom predajom zálohu môže sčasti alebo úplne poveriť tretiu osobu. Práva a povinnosti Prenajímateľa sa vzťahujú aj na túto poverenú osobu. Oznámenie o predaji zálohu je Prenajímateľ povinný v závislosti od povahy zálohu a okruhu pravdepodobných záujemcov o kúpu zverejniť minimálne v jednom celoštátnom denníku či regionálnom denníku distribuovanom v regióne, v ktorom sa záloh nachádza, a to najneskôr 30 dní pred posledným dňom lehoty na podanie ponúk na kúpu zálohu. V oznámení o predaji zálohu musia byť uvedené nasledujúce informácie, a to aspoň odkazom na podanie bližších informácií Prenajímateľom na základe telefonických alebo písomných otázok záujemcov o kúpu zálohu:
      1. špecifikácia zálohu,
      2. minimálna cena zálohu spolu s možnými spôsobmi úhrady, dobou splatnosti a spôsobom jej splatenia,
      3. kontaktné údaje a lehota na zasielanie ponúk na kúpu zálohu a kontaktná osoba,
      4. podmienky výberu najvhodnejšej ponuky na kúpu zálohu,
      5. minimálne dva termíny, v ktorých si záujemcovia o kúpu môžu záloh prezrieť. 
    7. Minimálna výška kúpnej ceny za predaj zálohu obsiahnutá v oznámení o predaji zálohu bude stanovená na základe posudku súdneho znalca alebo odborným posúdením Prenajímateľa, príp. Prenajímateľom poverenej osoby, a musí zodpovedať hodnote zálohu a zároveň zabezpečiť jeho predajnosť. Nájomca a Prenajímateľ sa dohodli, že minimálna výška kúpnej ceny uvedenej v oznámení o predaji zálohu nesmie byť nižšia ako 70% aktuálnej trhovej ceny zálohu stanovenej posudkom súdneho znalca alebo odborným posúdením Prenajímateľa, príp. Prenajímateľom poverenej osoby. Ak nedôjde k predaju za takto stanovenú kúpnu cenu, je Prenajímateľ oprávnený stanoviť novú kúpnu cenu podľa odborného posúdenia Prenajímateľa primerane zníženú vzhľadom na vyhodnotenie ponúk prvého kola. Ak nedôjde ani po novom stanovení minimálnej kúpnej ceny k predaju zálohu, je Prenajímateľ oprávnený stanoviť novú kúpnu cenu, opäť primerane zníženú vzhľadom na prijaté ponuky druhého kola. Týmto spôsobom môže prenajímateľ postupovať aj opakovane do doby, než dôjde k predaju zálohu. Pokiaľ nedôjde k predaju zálohu ani v druhom kole verejnej súťaže, je Prenajímateľ oprávnený priamo ponúknuť záloh na kúpu potenciálnemu záujemcovi či záujemcom. Túto skutočnosť musí Prenajímateľ oznámiť Nájomcovi aspoň 5 pracovných dní pred formálnym oslovením individuálneho záujemcu spolu s uvedením dôvodov pre takýto postup. Prenajímateľ vykoná výber záujemcov o kúpu zálohu na základe ponúk predložených zo strany záujemcov bez zbytočného odkladu po uplynutí lehoty uvedenej na predkladanie ponúk v podmienkach verejnej súťaže. Prenajímateľ predá zálohu záujemcovi, ktorého ponuku vyhodnotí ako najvýhodnejšiu na základe týchto kritérií: výška kúpnej ceny zálohu, splatnosť kúpnej ceny, zabezpečenie splatenia kúpnej ceny.
  1.  
  1.  

VIII. Reklamácia

  1. Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z vadného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (najmä ustanoveniami § 499 až § 510, § 619 až § 627 Občianskeho zákonníka a zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov).
  2. Prenajímateľ zodpovedá Nájomcovi za to, že služby, ktoré sú predmetom Nájomnej zmluvy sú poskytované  v bežnej kvalite, za dohodnutú cenu a spôsobom, ktorý umožňuje ich riadne a bezpečné použitie.
  3. Práva z vadného plnenia (reklamáciu) uplatňuje Nájomca u Prenajímateľa na adrese jeho sídla. Prenajímateľ je povinný vydať Nájomcovi písomné potvrdenie o tom, kedy  Nájomca právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie Nájomca žiada.
  4. Prenajímateľ alebo ním poverený pracovník je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má Nájomca právo od Nájomnej zmluvy odstúpiť.
  5. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má Nájomca právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Prenajímateľ je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
  6. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa služby mohla riadne užívať ako služba bez vady, má Nájomca právo od Nájomnej zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú Nájomcovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však Nájomca nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady alebo pre väčší počet vád službu riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má Nájomca právo na primeranú zľavu z nájomného.
  7. Akonáhle je reklamácia vybavená, vydá Prenajímateľ Nájomcovi potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
  8. Ak sa Nájomca domnieva, že Prenajímateľ porušil jeho práva alebo nie je spokojný so spôsobom, akým Prenajímateľ vyriešil jeho reklamáciu, je oprávnený obrátiť sa na Prenajímateľa so žiadosťou o nápravu, a to akýmkoľvek spôsobom (písomne, prostredníctvom elektronickej pošty – email, alebo aj telefonicky). Prenajímateľ sa zaväzuje žiadosti o nápravu bezodkladne vyhovieť, pokiaľ ju vyhodnotí ako oprávnenú, inak upovedomí Nájomcu o vyhodnotení žiadosti o nápravu ako o nedôvodnej.
  9. Ak Prenajímateľ odpovie zamietavo na žiadosť o nápravu uvedenú v bode 8. tohto článku alebo z akýchkoľvek dôvodov na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania Nájomcom, v zmysle príslušných ustanovení zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon o ARSS“) Nájomca má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu.
  10. Príslušným štátnym orgánom, ktorý má v kompetencii v zmysle Zákona o ARSS aj alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Prenajímateľom je Slovenská obchodná inšpekcia, ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese:

Ústredný inšpektorát SOI

Odbor medzinárodných vzťahov a ARS

Prievozská 32, poštový priečinok 29

827 99 Bratislava

a/alebo elektronicky na ars@soi.sk alebo adr@soi.sk. 

  1. Nájomca sa môže obrátiť aj na inú oprávnenú právnickú osobu zapísanú v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky, pričom zoznam oprávnených subjektov je dostupný na stránke Ministerstva hospodárstva: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov- alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1. Nájomca má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. 
  2. Nájomca môže taktiež na podanie návrhu na alternatívne riešenie spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line Online dispute resolution na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/
  3. Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu, ktorý Nájomca podá subjektu podľa svojho výberu (SOI alebo právnická osoba/záujmové združenie zapísaná v zozname Ministerstvom hospodárstva SR, prípadne európska platforma Online dispute resolution) obsahovať:
      1. meno a priezvisko Nájomcu, adresu na doručovanie, elektronickú adresu a telefonický kontakt, ak ich má,
      2. presné označenie Prenajímateľa,
      3. úplný a zrozumiteľný opis rozhodujúcich skutočností,
      4. označenie, čoho sa Nájomca domáha,
      5. dátum, kedy sa Nájomca obrátil na Prenajímateľa so žiadosťou o nápravu a informáciu, že pokus o vyriešenie sporu priamo s Prenajímateľom bol bezvýsledný,
      6. vyhlásenie o tom, že vo veci nebol zaslaný rovnaký návrh inému subjektu alternatívneho riešenia sporov, nerozhodol vo veci súd alebo rozhodcovský súd, vo veci nebola uzavretá dohoda o mediácii ani nebolo vo veci ukončené alternatívne riešenie sporu spôsobom podľa § 20 ods. 1 písm. a) až e) Zákona o ARSS.
  4. Na podanie návrhu môže Nájomca využiť formulár, ktorý je dostupný na webovom sídle Ministerstva hospodárstva SR: http://www.mhsr.sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-clr/146956s a na webovom sídle každého subjektu alternatívneho riešenia sporov.

IX. Osobitné ustanovenia o práve nájomcu – spotrebiteľa odstúpiť od Nájomnej zmluvy

  1. V prípade odstúpenia od Nájomnej zmluvy sa Nájomná zmluva od začiatku zrušuje a tiež sa zrušuje od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca so zmluvou, od ktorej Nájomca – spotrebiteľ odstúpil.
  2. Nájomca – spotrebiteľ je oprávnený od Nájomnej zmluvy aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť do 14 dní odo dňa uzatvorenia Nájomnej zmluvy. Pre odstúpenie od Nájomnej zmluvy môže Nájomca – spotrebiteľ použiť vzorový formulár, ktorý je uvedený v Prílohe č. 1 týchto VOP, alebo inou písomnou formou, či v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči. Odstúpenie od Nájomnej zmluvy je Nájomca – spotrebiteľ povinný zaslať Prenajímateľovi na adresu jeho sídla. Lehota na odstúpenie od Nájomnej zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od Nájomnej zmluvy bolo odoslané Prenajímateľovi najneskôr v posledný deň tejto lehoty.
  3. Nájomca – spotrebiteľ nemôže odstúpiť od Nájomnej zmluvy, ak sa poskytovanie služieb na jej základe začalo s výslovným súhlasom Nájomcu – spotrebiteľa a Nájomca – spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od Nájomnej zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby.
  4. V prípade, ak Nájomca – spotrebiteľ odstúpi od Nájomnej zmluvy, vráti mu Prenajímateľ bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, kedy mu bolo odstúpenie doručené, všetky platby, ktoré od Nájomcu – spotrebiteľa obdržal. Na vrátenie platieb sa použije rovnaký platobný prostriedok, ktorým Nájomca – spotrebiteľ platby uhradil, ak Nájomca – spotrebiteľ nepožiada o iný spôsob úhrady, s ktorým Prenajímateľ súhlasí. V žiadnom prípade však týmto nesmú Nájomcovi – spotrebiteľovi vzniknúť ďalšie náklady. 
  5. Ak Nájomca – spotrebiteľ odstúpi od Nájomnej zmluvy a pred začatím poskytovania služieb udelil výslovný súhlas podľa bodu 3. tohto článku, Nájomca – spotrebiteľ je povinný uhradiť Prenajímateľovi iba cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny dohodnutej v Nájomnej zmluve. 

X. Skončenie nájmu

  1. Nájom sa skončí uplynutím doby, na ktorú bol dojednaný. Ak užíva Nájomca Kontajner aj po skončení nájmu a Prenajímateľ proti tomu nepodá návrh na vydanie Kontajnera a jeho vypratanie na súde do 30 dní obnovuje sa nájomný vzťah za tých istých podmienok, za akých bol dojednaný pôvodne. Nájom dojednaný na dobu dlhšiu ako rok sa obnovuje vždy na rok, nájom dojednaný na kratšiu dobu sa obnovuje na túto dobu.
  2. Zrušiť nájomnú zmluvu dojednanú na dobu neurčitú možno, ak nedôjde k dohode Prenajímateľa s Nájomcom, písomnou výpoveďou bez udania dôvodu. Výpovedná doba je jeden (1) mesiac a začína prvým dňom kalendárneho mesiaca nasledujúceho po doručení výpovede a skončí sa uplynutím posledného dňa príslušného kalendárneho mesiaca.
  3. Prenajímateľ môže kedykoľvek odstúpiť od Nájomnej zmluvy v prípade, ak:
    1. nájomca užíva prenajatý Kontajner alebo Areál Prenajímateľa alebo trpí užívanie Kontajnera či Areálu Prenajímateľa takým spôsobom, že Prenajímateľovi vzniká škoda alebo že mu škoda hrozí, 
    2. nájomca je v omeškaní s úhradou akéhokoľvek peňažného záväzku voči Prenajímateľovi alebo
    3. nájomca poruší niektorú svoju povinnosť uvedenú v článkoch VI. a VII. týchto VOP.
  4. V prípade, ak Prenajímateľ odstúpi od Nájomnej zmluvy použije sa primerane ustanovenie článku IX. bod 4. týchto VOP.

XI. Záverečné ustanovenia

  1. Prenajímateľ a Nájomca sa dohodli, že otvorenie a vstup do Kontajnera zo strany Prenajímateľa v súlade s podmienkami Nájomnej zmluvy a týchto VOP nie je porušením užívacieho práva a iných práv Nájomcu vyplývajúcich mu z Nájomnej zmluvy.
  2. Pravidlá a podmienky ochrany osobných údajov Nájomcu v súvislosti s uzatvorením a plnením Nájomnej zmluvy sú upravené v Zásadách ochrany osobných údajov, ktoré sú zverejnené na Webstránke Prenajímateľa a s obsahom ktorého Prenajímateľ oboznámil Nájomcu pred odoslaním Objednávky. Nájomca pred odoslaním Objednávky potvrdí, že sa oboznámil s obsahom Zásad ochrany osobných údajov a rozumie, akým spôsobom a za akých podmienok Prenajímateľ spracúva jeho osobné údaje v súvislosti s uzatvorením a plnením Nájomnej zmluvy. 
  3. Všetky písomné oznámenia Prenajímateľa a Nájomcu sa musia zaslať na adresu (e-mailovú adresu alebo adresu) Prenajímateľa alebo Nájomcu uvedenú v Nájomnej zmluve. Obidve zmluvné strany sú povinné písomne (listom alebo e-mailom) bezodkladne informovať druhú zmluvnú stranu o akýchkoľvek zmenách svojich adries uvedených v Nájomnej zmluve.
  4. Právny vzťah medzi Prenajímateľom a Nájomcom sa riadi výlučne Nájomnou zmluvou a týmito VOP. Neexistujú žiadne ďalšie dodatočné dohody alebo ústne vedľajšie dohody.
  5. VOP v ich aktuálne činnom znení sú dostupné elektronicky na Webstránke Prenajímateľa
  6. VOP sa vzťahujú na všetky Nájomné zmluvy, ktoré boli uzatvorené v deň ich účinnosti alebo neskôr, a ktoré na tieto VOP odkazujú.
  7. Prenajímateľ je oprávnený VOP kedykoľvek zmeniť alebo doplniť, a to najmä pri zmene súvisiacich právnych noriem alebo pri zmene spôsobu vedenia obchodnej činnosti. Takáto zmena alebo doplnenie však nemá vplyv na práva ani povinnosti zmluvných strán z Nájomných zmlúv uzatvorených do doby účinnosti takto upravených VOP. Upravené znenie VOP zverejní Prenajímateľ na Webstránkach Prenajímateľa. Upozornenie na zmenu VOP nie je podmienkou nadobudnutia ich účinnosti a Nájomca je tak povinný zoznámiť sa s ich aktuálne účinným znením predtým ako odošle Objednávku. 
  8. Pokiaľ je to možné, každé ustanovenie Nájomnej zmluvy a VOP sa vykladá tak, aby bolo platné, účinné a vymáhateľné podľa platných právnych predpisov. Pokiaľ by však niektoré ustanovenie Nájomnej zmluvy a VOP bolo neplatné, neúčinné alebo nevymáhateľné, nebude tým dotknutá platnosť, účinnosť alebo vymáhateľnosť ostatných ustanovení Nájomnej zmluvy a VOP, ktoré budú i naďalej záväzné a v plnom rozsahu platné a účinné. V prípade takejto neplatnosti, neúčinnosti alebo nevymáhateľnosti budú strany v dobrej viere rokovať, aby sa dohodli na zmenách alebo dodatkoch Nájomnej zmluvy, ktoré sú potrebné na dosiahnutie pôvodne zamýšľaného účelu takéhoto neplatného, neúčinného alebo nevykonateľného ustanovenia tejto Nájomnej zmluvy a VOP. 
  9. Nájomná zmluva sa riadi slovenským právnym poriadkom. Právne vzťahy vyplývajúce z Nájomnej zmluvy vrátane tých, ktoré v nej nie sú výslovne upravené, sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a ďalšími všeobecne záväznými slovenskými právnymi predpismi. Uplatnenie akéhokoľvek ustanovenia slovenských právnych predpisov, ktoré nie sú kogentnej povahy, sa jednoznačne vylučuje, ak by ich aplikácia zmenila význam alebo účel niektorého z ustanovení Nájomnej zmluvy.
  10. Všetky spory vyplývajúce z tejto zmluvy/dohody alebo súvisiace, vrátane mimozmluvných nárokov budú rozhodnuté pred Všeobecným Rozhodcovským súdom SR, Dunajská 8, 811 08 Bratislava, Slovenská republika s konečnou platnosťou jedným rozhodcom ustanoveným rozhodcovským súdom podľa vnútorných predpisov rozhodcovského súdu s možnosťou súdu v zmysle ust. § 22a ods. 1 zákona č. 244/2002 Z.z.
  11. Prílohu č. 1 VOP tvorí vzorový formulár pre odstúpenie od Nájomnej zmluvy.
  12. Tieto VOP sú účinné od 1.2.2021.

OBJEDNAJ TERAZ A SKLADUJ

14 DNÍ

ZADARMO !

* platí pri objednaní skladu v depe ZLATÉ PIESKY do 30.6.

self storage Bratislava sklady na prenajom

REZERVÁCIA

* Zaškrtnutím možnostii „Vyjadrenie súhlasu* vyjadrujem výslovný súhlas, že moje osobné údaje budú použité na spracovanie rezervácie, zjednodušenie používania tejto webovej stránky a na iné účely opísané v dokumente pravidlá ochrany súkromia. Beriem na vedomie, že rezervácia sa stáva zo strany STORANGE s.r.o. záväznou až po jej spätnom potvrdení mailom/sms
self storage

Prihlásenie

OBJEDNAJTE ONLINE SKLADUJTE HNEĎ